Інформація про проведення тижня знань безпеки життєдіяльності в КЗ «ДНЗ № 72 ВМР» в період з 11.11.2024 по 15.11.2024 року
Відповідно до наказу Департаменту освіти Вінницької міської ради від
01.11.2024 року № 418 «Про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності
в закладах дошкільної освіти» в комунальному закладі «Дошкільний
навчальний заклад № 72 Вінницької міської ради» в період з 11.11.2024 по
15.11.2024 року проведений Тиждень знань безпеки життєдіяльності
По закладу виданий наказ «Про проведення Тижня знань безпеки
життєдіяльності» від 04.11.2024 № 311, складений план заходів проведення
тижня знань безпеки життєдіяльності.
В КЗ «ДНЗ № 72 ВМР» всі заходи були спрямовані на удосконалення
організаційної та практичної роботи з питань безпеки вихованців, свідомого та
дбайливого ставлення дітей дошкільного віку до свого здоров’я, підняття рівня
інформаційно-просвітницької роботи з питань забезпечення безпечної
життєдіяльності учасників освітнього процесу.
Для педагогів створено інформаційно-довідковий куточок з виставкою
літератури та методичного матеріалу з питань безпеки життєдіяльності,
проведено лекції для працівників закладу за темами «Надзвичайні ситуації, що
загрожують добробуту дитини» (11.11.2024); «Небезпечні знахідки. Дії при
виявленні вибухонебезпечних або підозрілих предметів» (13.11.2024).
Проведено заняття з елементами тренінгу для педагогів «Безпека,
комфорт, розвиток – зона моєї відповідальності» (12.11.2024); консультації для
педагогів: «Проблеми безпеки дитини. Дидактичні ігри з БЖД»; «Як впоратися
з панікою та тривогою в умовах воєнного стану»; «Алгоритм дій у разі
радіаційної аварії».
В рамках тижня знань безпеки життєдіяльності проведено цикл тематичних
занять:
«Про вогонь та пожежників»,
«Пожежна безпека»,
«Знаки дорожні повинен знати кожен»,
«Обережно! Небезпека!»,
«Вчимося жити в мирі і злагоді»,
«Ми – пішоходи та пасажири»,
«Небезпечний подарунок»,
«Тривожна валізка»,
«Безпека мого життя»,
«Як уникнути неприємностей».
В освітньому процесі широко використовувались:
- Сюжетно-рольові ігри:
«Світлофор»,
«Рятувальники»,
«Аптека»,
«Я вдома сам»,
«Безпечна дорога»,
- Дидактичні ігри:
«Розкажи і поясни»,
«Живе перехрестя»,
«Зателефонуй у службу порятунку»,
«Дорожні знаки»,
«Не помились»,
«Як це сталося»,
«Врятуй себе сам»,
«Що покласти у торбинку для укриття»,
«Чарівний мішечок»,
«Запам’ятай розташування»;
- Конструктивно-будівельні ігри:
«Міст для пішоходів»,
«У дитячий садок через місток»,
«Вантажний транспорт»,
«Побудуй будинок» тощо.
Проведено читання тематичних творів дитячої художньої літератури та їх
обговорення, цикли бесід, перегляд мультфільмів та презентацій: Дитяча абетка
безпеки від ДСНС України, Правила мінної безпеки «Повітряний змій»,
«Лісовий скарб», Небезпечні забави лисенятка Фредді; конкурс дитячого
малюнку «Будь уважним», моделювання ситуацій, драматизація казок з метою
найбільш повного засвоєння навичок практичної безпечної життєдіяльності та
правил поведінки у надзвичайних ситуаціях різного характеру.
Проведено театралізовану розвагу «Про безпеку дбаємо» (14.11.2024), що
сприяло легкому засвоєнню правил безпеки в музично-ігровій діяльності.
В кожній віковій групі створено осередки «Безпека дитини», в яких
зібрано цікавий дидактичний та наочно-ілюстрований матеріал, дитячі книги,
малюнки тощо. Малюки мали змогу самостійно, за власним бажанням,
закріплювати знання та практичні дії з правил безпеки життєдіяльності.
Результатом роботи стали чіткі знання і навички малечі з різних видів
безпеки життєдіяльності:
- діти знають та дотримуються правил поведінки з пожежної безпеки,
правил безпечної поведінки в транспорті та на дорозі, мають чіткі
навички безпечної поведінки в природному середовищі;
- дотримуються правил користування небезпечними предметами,
передбачають наслідки падіння та вживання в їжу незнайомих речовин;
- більшість дітей вміють елементарно піклуватися про власне здоров’я,
знаходити вихід з конфліктних ситуацій, усвідомлюють, що спілкування
з незнайомцями може становити загрозу для життя й особистої безпеки;
Відповідну педагогічну взаємодію проведено з батьками вихованців.
Проведено тематичні консультації консультацій:
«Правила безпечної поведінки у природному довкіллі»,
«Як уберегтися дітям від мін та вибухівки під час війни»;
«Обережно! Отруйні гриби»,
«Дитячий травматизм»,
«Безпека вашої дитини»,
«Усі діти мають право на безпечне життя поряд з батьками»,
«Бережіть життя, дотримуючись правил безпечної поведінки»,
«Безпека в умовах воєнного стану»,
«Правила пожежної безпеки для дітей»,
«Як вести себе при обстрілі та бомбардуванні».
Заходи проведені протягом тижня знань безпеки життєдіяльності
систематично висвітлювались на сторінці закладу у Facebook, та на сайті
закладу.