Тиждень безпеки дитини (з 13.05.2024 до 17.05.2024 року)
З метою практичного закріплення дітьми, відповідно до їх вікових категорій, теоретичних знань, умінь та навичок з питань безпеки життєдіяльності та основ здоров’я, а також практичної перевірки здатності дитячих колективів, педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу, закладів дошкільної освіти грамотно та чітко діяти у разі загрози або виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій, в умовах загрози терористичного акту та в умовах ведення бойових дій на території України, в КЗ «ДНЗ № 72 ВМР» в період з 13.05.2024 до 17.05.2024 року, був проведений Тиждень безпеки дитини, в ході якого розроблено та реалізовано заходи, які охвачували роботу з педагогами, дітьми та взаємодію з батьками. Оформлено куточок безпеки в методичному кабінеті закладу «Безпека наших дітей», підібрано та опрацьовано літературу на допомогу педагогічним працівникам з питань безпеки дітей, поновлено наочний матеріал в куточках безпеки в усіх вікових групах. Підготовлено консультації для вихователів
«Дитина й війна: підтримуємо та заспокоюємо», «Формування активної позиції дитини щодо власної безпеки», «Основні поняття про надзвичайні ситуації, оповіщення. Дії персоналу дошкільного закладу після сигналу: «Увага! Всім!»». Заступником завідувача з господарства Тетяною Данилюк було перевірено стан укриття, вогнегасників, електроприладів, евакуаційних виходів. 15.05.2024 року проведено об’єктове тренування, до якого були залучені усі учасники освітнього процесу та обслуговуючий персонал закладу освіти . Впродовж тижня у всіх вікових групах було проведено тематичні дні: «Дитина і вулиця», «Вогонь добрий - вогонь злий», «Дитина у світі людей і
речей. Незнайомі та небезпечні предмети», «Дитина у природному довкіллі», «Захисти себе сам». Уся робота була спрямована на формування та закріплення знань дітей про правила безпеки життєдіяльності в різних ситуаціях, які становлять загрозу життю та здоров’ю людини.
Проведено серію тематичних занять: «Абетка правил дорожнього руху», «Вогонь-друг, вогонь-ворог!», «Небезпечні предмети», «Незнайомець. Наші дії», «Небезпека в довкіллі», «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати».
Великий вплив на закріплення знань у дошкільників про правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях різного характеру відіграли
ігрові ситуації та проведені тематичні бесіди:
- «Користь і небезпека побутових електроприладів»;
- «Спеціальні служби порятунку»;
- «Не жартуй з вогнем!»;
- «Один удома»;
- «Де і як переходити вулицю»;
- «Гігієна для дітей: як уберегтися від злих мікробів?»;
- «Як поводитись при виявленні невідомих предметів»;
- «Засоби масової інформації».
Удосконаленню формування практичних навичок з питань безпеки дітей, свідомого та дбайливого ставлення дітей до свого здоров’я сприяла проведена тематична вікторина «Червоний, жовтий, зелений» (знання правил дорожнього руху) для вихованців старших груп. У всіх вікових групах широко використовувалося читання тематичних творів дитячої художньої літератури та їх обговорення, у групах дошкільного віку.
Проведено консультації для батьків:
- «Обговорюємо правила дорожнього руху» ;
- «Недитячі запитання: як говорити з дитиною про війну та її наслідки».
Виготовлено пам’ятки для батьків:
- «Як запобігти дитячому травматизму?»;
- «Як підтримати дитину в складній ситуації»;
- «Як виховати стійкість у воєнний час?».
Організовано виставку робіт дітей з художньо-продуктивного образотворення «Будь обережним».
Поповнено тематичні папки та блоги груп інформаційно-ілюстративним матеріалом (консультаціями, анкетами, пам’ятками, інструкціями) . Із зазначеного можна зробити висновок, що проведені заходи сприяли формуванню уявлень про правила безпеки у дошкільників та батьків, вдосконаленню роботи педагогів закладу дошкільної освіти з безпеки життєдіяльності.